shemod

biasa-biasa bukan luar biasa

Thursday, February 24, 2005

bising

BISING

Bisingnya...Bukannya aku di pasar
atau di konsert rock
yang banyak sangat manusia
Aku di kelas sendiri
Kelas untuk aku cari ilmu sendiri
Tapi bisingnya
Ahh… bukannya aku tidak biasa
dengan caranya
Tapi hari ini bisingnya
Aku pun tak tahu


Bisingnya…
Kerusi, kipas, lampu… semuanya..
Semua tidak bersuara
Takut dengan bising
Semua tidak ceria
Siapalah yang bising sangat itu
Tidak penatkah dia…
Perlukah aku hentikan…
Hai… macamlah aku ni Jebat
Berani sangat untuk memberontak
Aku pun tidak tahu


Bisingnya…
Seperti biasalah
Aku, mereka, memang tidak akan tahan
Tapi, apa yang mampu
Hanya sehelai kertas kosong
yang masih tidak dicorakkan
Hanya pen sahaja yang menari-nari
di celah-celah jari mereka
Sebab bising

Semua hilang…
Minat…

Tarikan…
Ilmu…
Semuanya hilang
Entah ke mana melayang
Aku pun tidak tahu


Makin tak paham…
Bisingnya kamu di sana
Bila nak pergi
Aku pun tak tahu.

23rd feb. 2005

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home